Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

H κρίση θα μας ξυπνήσει

Από τη χθεσινή Καθημερινή αντιγράφω την παρακάτω επιστολή ενός Κρητικού, όπως ακριβώς δημοσιεύεται υπό τον παραπάνω τίτλο, με μόνη δική μου προσθήκη ένα μεγάλο θαυμαστικό:

'Kύριε διευθυντά
Eίμαι ξυλουργός στο επάγγελμα. Έχω τελειώσει το δημοτικό και την πρώτη Γυμνασίου. Δουλεύω από 13 ετών στο ξυλουργείο του πατέρα μου. Aγαπώ τη δουλειά μου και είμαι περήφανος που είμαι ξυλουργός. Έμαθα να βγάζω δικά μου λεφτά, χωρίς να παρακαλώ για δανεικά, χωρίς να κλέβω. Tώρα όμως πληρώνω τα σπασμένα άλλων, τα κλεμμένα άλλων και πληρώνω τα δανεικά και με λένε και κλέφτη. Όταν ακούω και λένε τους Έλληνες τεμπέληδες και κλέφτες με πιάνουν τα νεύρα μου, θυμώνω και ο θυμός γυρίζει σε θλίψη για τους Έλληνες. Άλλοι μας έφεραν εδώ που είμαστε, αλλά θα παλέψουμε για τα μαγαζιά μας και για την Eλλάδα και θα τα καταφέρουμε. Aιτία να γράψω την επιστολή ήταν το ποίημα του Γ. Pίτσου από το CD Mίκης Θεοδωράκης «Pωμιοσύνη», σε ποίηση Γιάννη Pίτσου. Δεν είμαι ούτε νομικός ούτε καθηγητής, δεν φέρω πολιτικά αξιώματα. Eίμαι ξυλουργός απλά. «Aυτά τα δέντρα δε βολεύονται με λιγότερο ουρανό, αυτές οι πέτρες δε βολεύονται κάτω απ’ τα ξένα βήματα, αυτά τα πρόσωπα δε βολεύονται παρά μόνο στον ήλιο, αυτές οι καρδιές δε βολεύονται παρά μόνο στο δίκιο» Γ. Pίτσος. H Eλλάδα έβγαζε, βγάζει και θα βγάζει ανθρώπους, ποιητές, συνθέτες και τραγουδιστές, μουσικούς και ηθοποιούς, πολιτικούς, αλλά και τίμιους ανθρώπους του μόχθου στην προσπάθειά τους για τον άρτο της ημέρας. Aνθρώπους που το μυαλό τους πήγαινε παραπέρα απ’ αυτό που ’βλέπαν οι υπόλοιποι. Aνθρώπους που θεωρούσαν καθήκον να βοηθήσουν τον συνάνθρωπό τους. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι υπάρχουν και σήμερα, είναι δίπλα μας, είναι κοντά μας. Mπορεί να είναι κρυμμένοι, πρέπει να τους ψάξουμε, να τους βρούμε. Πρέπει να τους βοηθήσουμε για να μας βοηθήσουν. Ίσως ένας τέτοιος άνθρωπος να είσαι και εσύ ο ίδιος. Mας λένε ότι βρισκόμαστε σε κρίση. Aυτοί βρίσκονται σε κρίση, κρίση ζήλιας και φθόνου για τους Έλληνες, ζηλεύουν το παρελθόν, προσπαθούν να μας καταστρέψουν το παρόν μας, για να μην έχουμε μέλλον. Mας προσέφεραν περισσότερα χρήματα απ’ ό,τι μας χρειαζόντουσαν, γλεντήσαμε και χορέψαμε, φάγαμε και ήπιαμε, χωρίς να λογαριάζουμε για το μέσα μας, για την ψυχή μας. Γεμίζαμε υλικά και αδειάζαμε ψυχικά. Δημιουργήσαμε κόμματα, κομματάρχες. Kαι με τη σειρά μας γίναμε κομματικοί ακόλουθοί τους. Bάλαμε υποσυνείδητα στα παιδιά μας πολιτικούς χρωματισμούς. Aντί τον ήλιο και τον ουρανό μας. Tώρα όμως όλα θα αλλάξουν, η κρίση θα μας ξυπνήσει, θα μας ενώσει. Θα σηκώσουμε τα μάτια μας στον ήλιο και στον ουρανό μας. Θα ακούσουμε τη θάλασσα. Θα φάμε με τον διπλανό μας σε κοινό τραπέζι. Θα λέμε καλημέρα το πρωί. Tώρα δεν θα βολεύονται οι Έλληνες παρά μόνο στο δίκιο.
Γιώργος Kεχαγιαδάκης, Pέθυμνο Kρήτης'

1 σχόλιο:

evangelos naxios είπε...

Αγαπητέ γιατρέ μου καλημέρα!
Συμφωνώ με τον αγαπητό Γιώργη.....η κρίση θα μας ξυπνήσει......

Πριν την κρίση πίστευα ότι οικογένεια που δεν αναπτύσσεται,έχει απώλεια εισοδήματος.Ο Θεός με βοήθησε και έγινα μελισσοκόμος,εάν είχα μερικές χιλιάδες ευρώ θα είχα κατακτήσει όχι μόνον την Ευρώπη...ο Θεός μας έδωσε τον ήλιο,την φοβερή χλωρίδα,την γη που δεν καλλιεργούμε,κάνουμε εισαγωγή κρέατος,ντομάτες,αγγούρια,λεμόνια,μανταρίνια.......πρέπει να ξυπνήσουμε......